Monday, December 13, 2010

Perlukah Manusia bersifat Kreatif!!!!!


Eh apa aku mencarut nie...HeHeHe...Entri kali nie aku nak cakap sikit pasal "Kreatif" dan apa itu kreatif?Kreatif merupakan proses membabitkan jumpaan idea atau konsep baru, atau kaitan baru antara konsep atau idea sedia ada, didorong oleh proses sama ada sedar atau luar sedar.Hah itulah maksud kreatif....

Dalam dunia sekarang nie...Semua orang perlu kreatif dan berinovasi untuk mencapai tamadun yang gemilang...Contohnya negara jepun yang mempunyai ramai penduduk yang kreatif dan berinovasi..Jika penduduuk disana tidak ada kriteria seperti itu masakan ada Permainan video yang canggih-canggih ataupun teknologi-teknologi yang banyak membantu manusia.

Kreatif juga merupakan satu anugerah daripada Tuhan untuk setiap makhluknya yang istimewa.Ok....Sebut pasal kreatif nie aku nak tunjuk kat korang semua beberapa video klip yang bagi aku merupakan orang yang mempunyai daya pemikiran yang sangat Kreatif.....WATCH THIS!!!!


Dan Juga Ini.....


Hah...Amacam kreatif tak diorang semua nie...Ok sampai disini sahaja entri aku kali ini...Nasihat aku mudah jer...Berfikirlah secara kreatif dan kritis...Bukan berfikir dengan mengikut hawa nafsu...Ok...Chow....Yeah!!!!!

2 comments: